Představení

Vizuální, nonverbální, abstraktní a hravé. Naše vizuální divadlo nepřináší slova, všechno vyplouvá z divákovi imaginace, z jeho zkušeností a přináší k němu jeho vlastní asociace.

Dívat se, představuje akt volby. Nikdy se nedíváme jen na jedinou věc, vždy se díváme na vztah mezi věcmi a námi. Náš pohled je v nepřetržitém pohybu. Způsob jakým vidíme věci, je ovlivněn tím, co víme a čemu věříme.

A my vám předkládáme na jevišti kombinaci kresby, digitálního umění, hudby, pohybu a tance, loutky, masky a stínu. Obraz se dostává do pohybu a “vypráví” příběh vizuálně. Je to neobvyklé a tím poutavé. Soustředíme se na poetická a aktuální témata a snažíme se svou tvorbou trochu víc porozumět světu. Jsou to naše osobní zkušenosti které překládáme do jazyka emocí a estetiky. Myslíme si, že divadlo má tu sílu prostřednictvím hravých elementů se dostat divákovi pod kůži a sdílet společné vědomí.

Jak spolu stromy mluví

Vizuální divadelní zpracování neviditelného světa kořenů stromů a hub odhaluje dosud neznámé jevy a mluví o spolupráci stromů a ostatních organizmů v přírodě, která se děje po miliony let.

Na scéně diváka překvapuje živá malba očím neviditelného světa, stínohra, hudba a příběh malé holčičky Suzanne.

Malou Suzanne fascinovala půda v lese a nejvíc, proč se kořeny stromů dotýkají. Po 20 letech studia a experimentování dokázala, že spolu stromy komunikují. Houby jim vydatně pomáhají, dokonce i rozesílají zprávy o změnách v ecosystému ostatním stromům.

Les je totiž spolupracující systém.

Mateřský strom, má velmi důležitou funkci v lese a žije v symbióze s houbami, které pracují jako pošťáci, skladníci, nebo horníci. To jsme využili v našem obrazném světě a podáváme to s humorem a nadsázkou.

Pokud porozumíme sociálnímu systému lesa, který nápadně připomíná internetovou síť, mohli bychom se o ně lépe starat. Představení má být podnětem k diskuzím s dětmi v rodinách a ve školách. Inspiraci jsme našli v knihách Petera Wohllebena a v práci Suzanne Simard.

Nemáme žádnou finanční podporu, což nás nutí nalézat nové a objevné formy spolupráce.

Galerie

Termíny

Momentálně nejsou plánovány žádné termíny.

Představení nabízíme pro školy, školky a skupiny zájemců. Máte-li zájem, napište nám na tineola@tineola.cz. Technickou specifikaci naleznete zde.

Autoři

Hrají: Michaela Bartoňová a Ralf Lücke

Scénář a režie: Michaela Bartoňová a Mark Pitman

Hudba: Michal Kořán a Ralf Lücke

Někam jinam

Volná inspirace o útěku českých bratří z Čech a Moravy do Berlína se přetransformovala do emocionálního představení o útěku, cestě při které hledáme možnost spočinout. Chvíle, kdy se všechno zklidní a harmonizuje je narušena dramatickými situacemi zvenčí, jako požárem, nebo osobním konfliktem ve vztahu. Nonverbální obrazy vyvolávají vaše asociace a my nikomu neříkáme, co si má myslet. Váš “překlad” vyplouvá z vašeho vědomí a vy víte, o čem to je.

Obraz se odehrává na scéně a je malován v přítomném čase, stejně jako hudba — tentokrát Zabelov Group.

Představení bylo součástí zahájení Česko-německého kulturního jara 2017. Podpořeno Goethe Institutem a Fondem Budoucnosti.

Galerie

Termíny

Momentálně nejsou plánovány žádné termíny.

Autoři

Hrají: Michaela Bartoňová, Dagmar Spain, Ralf Lücke, Jan Šikl, Roman Zabelov

Scénář a režie: Azadeh Kangarani, Michaela Bartoňová

Choreografie: Dagmar Spain, Ralf Lücke

Hudba: Jan Šikl, Roman Zabelov

Drawing in Motion

Michaela Bartoňová kouzlí prstem na svém iPadu. A tím i na velkém zářícím plátně. A k tomu se stín herce a mima Ralf Lückeho ostře zapojuje do grafických pohybů. Hraje si s projekcemi na vlastním těle, vede s obrazem dialog. Vesmír, jeskyně, město a tvorové, kteří se díky technickému iPadu s lehkostí objevují na jevišti jsou najednou vygumováni, deformováni, změní se v bizarní krásu. Nic nezůstane tak, jak bylo. Fascinace vizuální hádankou vás připoutá k ději. Je to jako sen, ale přitom jde o vztah mezi člověkem a zvířaty.

Více informací naleznete na stránkách Drawing in Motion.

Galerie

Termíny

Momentálně nejsou plánovány žádné termíny.

Autoři

Hrají: Michaela Bartoňová, Ralf Lücke

Scénář: Michaela Bartoňová

Režie: Mark Pitman

Choreogrefie: Tereza Indráková

Hudba: Ralf Lücke

Vejce, opice a žirafice

Interaktivní kreslená hra pro malé děti od 3 let na iPadu s vizuálními hádankami. Živě kreslené autorské představení o všem co se rodí z vejce - motýli, můry, želvy a hadi, savci a ryby a ptáci a dokonce i zvířata naší fantazie.

Kresba komunikuje s dětmi, hudba navozuje atmosféru a herec v masce, nebo s loutkou napovídá dětské představivosti. Celé představení vytváří dojem digitálního kouzla. Děti milují sledování živé kresby a inspirace je pro ně impulzem tvořit. To je také našim cílem.

Dotykový iPad se stává hračkou už pro nejmenší a je vynikajícím nástrojem výuky, který děti baví.

Vhodné pro rodiny a také pro školy a školky. Délka 40 minut.

Galerie

Termíny

Momentálně nejsou plánovány žádné termíny.

Autoři

Hrají: Michaela Bartoňová, Ralf Lücke

Scénář a režie: Michaela Bartoňová, Azadeh Kangarani

Kontaktujte nás

Jestli vás zajímá a baví divadlo netradičních forem: vizuální, nonverbální, poetické, digitální, hravé i vážné s živou kresbou na scéně, napište:
tineola@tineola.cz

    Tineola
© Tineola Theater. Všechna práva vyhrazena.