
Stále hledáme způsob jak přesvědčit nepřesvědčené, že vizuální divadlo má svoje důležité místo ve vzdělávání. A to nemyslíme jen na děti a mládež. Myslíme na nás všechny, jak nám chybí pouto s přírodou. Sami jsme se museli dostat k tématům, která nám připadají smysluplná. Bavilo nás dělat nonsensové divadlo a inspirovali jsme se zajímavými autory jako Morgenstern, Edward Lear nebo pro dospělé Hieronymus Bosch. Byla to dobrá škola, ale už jsme dnes někde úplně jinde. Loutkové divadlo je zastaralé téma. Děti ve věku 7, 8 let do divadla sami nepřijdou. Radši brouzdají na internetu. A co děláme my? Totéž...
Už před kovidem jsme hledali téma, které by víc promlouvalo k problémům dneška a hledali jsme novou současnou formu. Mne samotnou baví pracovat jako výtvarnice s digitálním pomocníkama. Kresba v pohybu, kresba na iPadu. Ale beru je jen jako jiný nástroj, jako štětce a nebo dřevo na loutky. Prostě je možné přehodit způsob myšlení. Je těžké odvrátit pozornost od neustálého skrolování, je to vymývání mozků. Jak být krásnější, jak kupovat stále více a nové, jak platit za další updaty atd.
Ale jde to i jinak, když můžete být kreativní, tak buďte ! My jsme se o to pokusili a předáváme to divákům.
Že nejsme připravení na AI je jasné. Kdo z vás to zkusil být s AI kreativní? Nedat Ai úkol - místo splň za mne tenhle úkol, Tak dej mi návrhy a podněty, jak to lépe udělat. Abych mohl zkombinovat svoji zkušenosti a zručnost budovanou desítky let a jak to využít?
Proto se snažíme s posledními dvěma představeními pořádat diskuze v divadle po představení. Inspirovat děti, ale i učitele.
Ale je to tak obtížné. Zavedené vzorce jsou v hlavách rodičů i některých učitelů. Zorganizovat takové akce chce tým lidí a to nemáme. V Německu jsou na to lépe zavedení. Mají v divadlech funkci divadelních pedagogů. Spolupracují intenzívně se školami v jejich okolí. Vytvářejí podmínky pro to, aby divadlo mohlo přijít za dětmi.
Přesto se snažíme oslovovat organizátory a divadla a knihovny a nabízíme vizuální hry, které jsou poutavé, klidné, vzbuzují aktivní účast a stimulují představivost.A jsme ochotni naše zkušenosti s použitím živé kresby na scéně předávat dál. Více informací o poslední hře Velké a malé světy najdete v příloze:

Jestli vás zajímá a baví divadlo netradičních forem: vizuální, poetické, digitální, hravé i vážné s živou kresbou na scéně, napište: